Foto: Michael Sandsjö

Här satsar Elgiganten på en uppkopplad upplevelse – kika in i nya Stockholmsbutiken

Den 27 september öppnar Elgiganten den första nya Stockholmsbutiken som går in under kedjans nya flagg. Market har tittat närmare på det som internt kallas för 3.0 – en uppkopplad shoppingupplevelse med flera nyheter.
Annons:
Text: Michael Sandsjö
Annons:

– Dagens kunder är väldigt pålästa och kunniga. Vi måste vara världsmästare på det vi gör. Och det kan vi vara här.

Varuhuschefen Nerko Dautovic slår ut med armarna. Det går inte att ta miste på att han är stolt över Elgigantens nya butikskoncept i Bromma Blocks.

Den 27 september får han och kollegorna äntligen öppna dörrarna till den nya, uppkopplade tiden.

För det är det hemelektronikkedjans 3.0-satsning är – uppkopplad.

Allt kan demonstreras på plats. En interaktiv miljö som ska kännas som hemma.

55 anställda delar på en säljyta på 1 950 kvadratmeter. Butiken är uppdelad efter kategorier och har ett kundvarv som går åt höger.

Elgigantens driftschef Tommy Karlsson och varuhuschefen Nerko Dautovic.

Här finns trotjänare som kyl och frys och ljud och bild, men också en utökad gamingdel och fler lösningar för det smarta hemmet.

– Skillnaden mellan våra tidigare butiker och den här är enorm. Jag har jobbat på Elgiganten i 14 år och måste säga att den här butiken slår allt, säger Nerko Dautovic

Om du beskriver utvecklingen under dina år. Vad har hänt?
– Framför allt är det inte lika hårt fokus på pris längre. Vi pratar mycket mer om kundbemötandet och om hur vi som anställda ska kunna ge den bästa servicen, säger Nerko Dautovic.

Driftchefen Tommy Karlsson nickar instämmande.

– Tjänsteutbudet har verkligen växt. Nu kan kunderna få hjälp med, ja, allt som rör teknik, säger han.

BILDSPEL: Här är Elgigantens senaste koncept – kika in i Bromma-varuhuset.
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...