Här går startskottet för JC:s nya jeanssatsning: ”Vi för in e-handeln i butiken”

JC har tryckt på startknappen. Det nya konceptet fokuserat på jeans och där fysisk butik och e-handeln integreras har börjat rullas ut. Premiär var det i Umeå förra veckan.
Text: Daniel Norman
Annons:

Market har tidigare berättat om JC:s satsning på ett koncept med enbart jeans och där ny teknik integrerar fysisk handel med e-handel. 

– Ambitionen med det nya butikskonceptet är att föra e-handeln in i butiken och ändå låta kunden dra nytta av personalens expertis och service, säger vd Stefano di Martino i en kommentar.

Den första butiken öppnade i Umeå förra veckan. Till utseendet påminner den om en klassisk jeansbutik, berättar JC, där byxorna är placerade i hyllsystem av boxar.  

Däremot sticker butiken ut när det gäller vägledningen för kunden.

Vid entrén finns till exempel två skärmar där kunden kan ange sina önskemål. Boxen där jeansen de önskar finns tänds sedan upp. 

JC planerar att öppna ytterligare åtta liknande butiker innan årets slut. 

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...