Här är NK:s nya sportsatsning: ”En unik sportdestination”

NK-varuhuset i Stockholm är under förändring. Nu står den nya sportavdelningen klar. ”Kombinerar estetik och funktion på ett nytt sätt”, säger entreprenören Marc Nylander, mannen bakom satsningen.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

Den nya multibrandavdelningen upptar en yta av 2 000 kvadratmeter och har placerats på tre plan.

Där samsas NK-sport med Sail Racing, J. Lindeberg Sport, Barbour, Lacoste och Lululemon.

– Vi är oerhört glada över att kunna öppna upp dörrarna till en unik sportdestination där progressiva varumärken presenteras tillsammans med internationella aktörer på ett sätt man aldrig tidigare sett i Sverige. Med den nya sportsatsningen tar vi nästa steg i förnyelsearbetet mot ett varuhus i världsklass där NK Sport kommer bli ett av Europas mest nytänkande sportkoncept, säger Andreas Edström.

Bakom satsningen står entreprenören Marc Nylander som vill som vill samla och presentera sport- och outdoormärken på ett nytt sätt.

– NK Sport kommer att kombinera estetik och funktion på ett nytt sätt, vi har tagit dynamiken och känslan från street- och modevärlden och kombinerat med produkter för prestanda och funktion, säger han. 

Den nya sportavdelningen invigs 11 september.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...