Foto: Susan Berzelius

Här är Nettos senaste uppdatering – satsar på nytt koncept i Örebro

Netto förnyar sitt koncept ytterligare med fokus på färskvaror. Det nya konceptet får premiär i höst och först ut blir Örebro där kedjan öppnar sin tredje butik. ”Det blir enklare att handla hos oss”, säger regionchef Pernilla Kihlén.
Text: Lars Welin
Annons:

För drygt ett år sedan lanserades en uppgradering av de svenska Netto-butikerna. Nu är det dags igen.

Det som internt kallas för Netto 3.0 har redan provats i Danmark med gott resultat och nu tas konceptet till den svenska marknaden.

I november öppnar Netto på Tybble torg, strax utanför centrala Örebro. Därmed återvänder en dagligvarubutik till stadsdelscentrumet drygt ett år efter att Ica Nära lades ner.

Butiken kommer även att bli den första i landet med kedjans nya koncept, Netto 3.0. Det innebär bland annat större färskvaruavdelning, ny varuplacering och en förnyad interiör. Men framför allt ett nytt kundvarv där dagens så kallade marknadsplats mitt i butiken försvinner.

– Det ska bli lättare för kunderna att handla. Sortimentet kommer att hållas samman mer, säger Pernilla Kihlén som ansvarar för region Mellansverige.

Färskvarorna kommer att få större plats och det blir även större kyl-, frys- och mejeriavdelningar i butikerna.

– Vi bygger butiken utifrån måltiden, med fokus på enkelhet.

Det nya konceptet har testats sedan i våras i Danmark och har fått gott betyg av kunderna.

Netto på Tybble torg blir den tredje butiken i Örebro, och kedjan kommer till en ny stadsdel med konkurrenter som Coop, Willys och Ica Maxi i närheten. Men det oroar inte.

– Det finns plats för oss här också, säger Pernilla Kihlén.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...