Här är Lagerhaus Instagram-succé – ny milstolpe: ”Racear med de stora jättarna”

I helgen nådde Lagerhaus en ny milstolpe i sociala medier. Kedjan passerade 200 000 följare på Instagram. ”En av de störa svenska retailaktörerna där”, säger Maria Lofjärd, ansvarig för sociala medier.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

Lagerhaus startade sitt Instagram-konto redan 2012. Sex år senare har kedjan 200 000 följare där. 

– Vi är så glada över att vara en av de största svenska retailaktörerna på Instagram, att få vara med och racea med de stora jättarna och till och med slå många av dem är riktigt kul, säger Maria Lofjärd i en kommentar. 

Arbetet i sociala medier är ständigt under utveckling. 

– Det har hänt otroligt mycket med både bildspråk och copy under åren med glädje, färg, fest och design har alltid varit vårt huvudfokus, säger Maria Lofjärd. 

Kedjan uppmanar sina kunder att tagga bilderna med #lagerhaus på Instagram. Bilderna fångas sedan upp och visas som inspiration tillsammans med kedjans egna i nätbutiken. 

– Kunderna litar mer på innehåll från andra kunder än på traditionella produktbilder, säger e-handelschef Maria Åkefors. 

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...