Här är citygallerians egen tv-studio: ”Göra det enkelt för fler att testa formatet”

Nu öppnar The Lobby Live, en studio för live video shopping och popup-ytor för fysisk handel i MOOD-gallerian i Stockholm. ”Vi vill minska gapet mellan online och offline”, säger Anneli Gullström på AMF Fastigheter.
Annons:
Text: Agneta Renmark
Annons:

The Lobby Live är en helt ny satsning från AMF Fastigheter i partnerskap med livevideobolaget Bambuser. Studion är den första i sitt slag i Europa och syftet är att integrera den digitala och fysiska handeln genom innovativ teknik.

– Handeln har länge befunnit sig i ett skifte där gränserna mellan e-handel och fysisk handel alltmer suddas ut. Vi vill göra det enkelt för fler varumärken och retailers att testa formatet som ökar både digital räckvidd och försäljning och samtidigt driver trafik till den fysiska butiken, säger Annelie Gullström, ansvarig för nya affärer och innovation på AMF Fastigheter. 

Live video shopping, eller liveshopping, är alltså rörlig bild som streamas i realtid via digitala kanaler med en integrerad köpfunktion. De som ser på sändningarna kan handla online direkt via plattformen som är länkad till varumärkets e-handel.

I Mood-gallerian i Stockholm finns Europas första första studio för både digital och fysisk shopping.

Tanken är att erbjuda kunder ett mer inspirerande format än att bara visa en bild på en produkt på en hemsida. 

Maryam Ghahremani, vd på Bambuser, berättar att intresset för liveshopping vuxit kraftigt under det senaste året och nu är en av de stora globala retailtrenderna – ett utveckling som inte minst coronapandemin skyndat på.

– Att vi nu tillsammans med AMF Fastigheter öppnar Europas första studio för både digital och fysisk shopping är en milstolpe i utvecklingen av liveshopping både på den svenska och europeiska marknaden, säger hon.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...