Här är Circle K:s nya samarbetspartner: Plantagen rullar in på stationerna

Circle K fortsätter att bredda sitt utbud genom samarbeten med andra aktörer. Den här gången är det Plantagen som intar kedjans stationer med blomstervagnar.
Annons:
Text: Andreas Dyrberg Skog
Annons:

Circle K har redan presenterat samarbeten med Kjell & Company, Willys och Instabox.

Och Market har tidigare rapporterat att de spanar efter fler partners.

Nu är det klart att nästa kedja att kroka arm med bensinjätten blir Plantagen.

Till påskhelgen rullar Plantagens blomstervagnar in på åtta stationer i Stockholmsområdet i ett pilotprojekt.

– Vår ambition är att göra livet enklare för våra kunder och nu när säsongen för trädgårdsskötsel och plantering står för dörren ligger detta helt rätt i tiden. Genom samarbetet med Plantagen förenklar vi ytterligare för kunden så att de kan lösa fler behov samtidigt hos oss, säger Veronica Ersson, Konceptchef på Circle K i Sverige.

I sortimentet finns ett säsongsanpassat utbud av blommor, jordsäckar och ett mindre urval krukor. Sortimentet ska bytas ut var fjärde vecka i takt med säsongen.

Plantagen har 131 butiker och e-handel i Norden – och nu även en ny försäljningskanal i grafikintensiva lägen.

– Samtidigt som vi vill föra människor lite närmre naturens positiva kraft och satsar på att göra våra egna butiker till Nordens härligaste växthus, så vill vi genom det här samarbetet göra det möjligt för ännu fler att ta med sig lite växtglädje på vägen, säger Erik Hoekstra, Kategorichef på Plantagen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...