Här är Apoteas vapen för att nå tre miljarder – adderar flera tusen produkter

Här är nätapoteket Apoteas nya vapen för att spräcka tremiljardersvallen: Hygienartiklar. ”Smuts och sjukdomar går hand i hand. Till årsskiftet ska vi ha ett heltäckande sortiment, vilket betyder ett par tusen nya produkter, säger grundaren Pär Svärdson till Market.
Text: Michael Sandsjö
Annons:

Med ett försäljningsmål på 2,7 miljarder kronor för 2019 fortsätter Apotea sin offensiva tillväxtresa.

Tre miljarder är inom räckhåll, men långt ifrån något slutmål.

För att växa ännu mer utvecklar Apotea såväl logistiken som sortimentet.

Det automatiserade plocklagret, en investering på flera hundra miljoner kronor, är snart i full drift och nu kan också

Market avslöja nästa steg i e-handelsapotekets produktutveckling: hygienartiklar.

– Hygien och hälsa är ju nära besläktat, men hittills har vår koppling varit rätt vag. Vi har inte haft några volymer att prata om, säger Pär Svärdson.

Nu bygger alltså Apotea in en helt ny kategori. Enligt Pär Svärdson betyder det flera tusen nya produkter.

– Vi ska ha allt som en välsorterad dagligvarubutik säljer. Sedan kanske vi väljer bort en del och lägger till annat, av miljöskäl, säger Pär Svärdson till Market.

Samma ämne:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...