Här är Åhléns Outlet – rusning till premiären: ”Enormt pådrag”

I morse öppnades den första Åhléns Outlet-butiken i Västerås – med lång kö innan dörrarna slogs upp. ”Slog alla förväntningar”, säger kedjans vd Stina Klaesson till Market.
Text: Kalle Östgren
Annons:

Klockan åtta i morse klippte butikschefen Jonas Kandell tillsammans kedjans vd Stina Klaesson det röda bandet till den första Åhléns Outlet.

Det var köbildning för att komma in i butiken, som ligger på Erikslund i utkanten av Västerås.

Bland besökarna var det många som var på prisjakt i den 2 200 kvadratmeter stora butiken.

– Det är priserna som lockar. Butiken är större än jag väntat mig, säger Evelina Persson från Västerås.

Marie och Rickard Heikkilä hade åkt från Eskilstuna för att testa Åhléns nya koncept.

– Vi gillar Åhléns City i Stockholm och när det öppnar en outlet blev vi nyfikna. Och det är ju väldigt bra priser, säger Marie Heikkilä.

Åhléns vd Gustaf Öhrn var på plats vid premiären.

– Det känns väldigt bra att vara igång. Åhléns Outlet svarar på ett tydligt kundbehov. Det är många som vill ”trade down” och handla billigare i vissa fall och i andra fall ”trade upp”, säger han.

 

BILDSPEL. Många kunder hade samlats utanför Åhléns Outlet inför öppningen i Västerås i morse.
Marie och Rickard Heikkilä hade åkt från Eskilstuna för att testa Åhléns nya koncept.
”Åhléns Outlet svarar på förändrade behov hos kunderna”, säger Gustaf Öhrn, vd Åhléns.
”Fantastiskt, mer folk än väntat vid öppningen”, sa Stina Klaesson, vd Åhléns Outlet, i morse.
Många handlade sittpallar, en av produkterna som hade marknadsförts inför premiären.

Stina Klaesson, vd Åhléns Outlet, var nöjd med starten i morse.

– Fantastiskt roligt. Det kom fler kunder än vi hade väntat oss i morse, men vi hade tagit höjd och hade en beredskap, säger hon.

I kassan bar många kunder på sittpuffar, en tydlig köpsuccé vid butiksöppningen – en vara som hade marknadsförts i många kanaler.

– Vi har gjort reklam för premiären i dagspress, tv, radio, rörlig trafikreklam och – framför allt – i sociala medier. Öppningen har marknadsförts på Facebook, Instagram och med mycket rörligt på

Instagram stories, säger Stina Klaesson och fortsätter:

– Vi smackade igång i lördags och det har varit ett enormt pådrag i sociala medier, vi har fått ett par tusen följare på bara ett par dagar.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...