Foto: Foto: Alexander Mahmoud

Hannah och Amanda skippar Daisy Grace – på nätet: ”Signalera att vi är för fler”

Hannah Widell och Amanda Schulmans satsning på e-handel inom mode och skönhet expanderar snabbt. Nu byter sajten namn. ”Vi vill signalera att vi inte bara är en destination för vårt eget varumärke utan för betydligt fler”, säger Hannah Widell, vd på Daisy Grace.
Text: Agneta Renmark
Annons:

Hannah & Amandas snabbt växande livsstilsföretag Daisy Grace har bytt namn på sin e- handelsplattform. Den kund som går in på daisygrace.se för att shoppa kläder eller skönhetsprodukter hamnar därför i stället på hannahamanda.com.

Hannah Widell förklarar att ambitionen med namnbytet är att förtydliga att e-handelsplattformen är en samlingsplats för flera externa varumärken, med där allt är personligt utvalt av systrarna själva:

- Det nya namnet ger oss en mer personlig avsändare samtidigt som det tydliggör skillnaden på plattformen och vårt eget produktvarumärke - det blir ett av många som säljs hos oss, säger hon.

Fokus i denna nya expansionsfas kommer att ligga på att ta in ytterligare utvalda externa skönhets- och modevarumärken. Redan i dag finns bland annat Tan Luxe inom skönhet, och nya modemärken kommer att lanseras "inom en snar framtid".

- I dag handlar man inte bara ett varumärke utan vill ha det allra bästa från varje unikt brand i sin rutin eller stil. För oss är det självklart att vår e-handel ska innehålla just det - utvalda varumärken och produkter som vi älskar, säger Hannah Widell.

Varumärket Daisy Grace kommer fortsatt att användas för både klädkollektionen och skönhetslinjen, och finns även sedan ett par månader tillbaka på Åhléns.

I Market Magasin nummer 2 från förra året finns en längre intervju med Hannah Widell och Amanda Schulman. Läs tidningen online här!

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...