Hannah & Amandas varumärke öppnar butik – del i ett större livsstilskoncept

Hannah Widell och Amanda Schulmans varumärke Daisy Grace har öppnat en konceptbutik i Sturegallerian i Stockholm. Detta är ett steg i att bygga ett större livsstilsbolag.
Text: Daniel Norman
Annons:

Vid årsskiftet förvärvade Daisy Grace skönhetssalonger från Corinne & Friends i Stockholm. Det är en av dem som nu konverterats.

Teamet från salongen jobbar kvar. Det kommer också att finnas möjlighet att handla från varumärkets senaste klädkollektion där. 

Det är en del i en större satsning. Tanken är att Daisy Grace ska stå på tre ben: e-handel, tre fysiska salonger och ett digitalt contentmagasin. 

– Vår vision är att Daisy Grace ska bli Nordens bästa plats för kvinnor och män att på ett inspirerande sätt – genom relevant content – hitta rätt produkter och behandlingar, säger Amanda Schulman till tidningen Chic. 

Hon och Hannah Widell går in som kreativ chef och vd i bolaget. Samtidigt trappar de ned sitt engagemang i produktionsbolaget Perfect Media. 

– Vi har drivit Perfect Day i snart sex år och det har gått bra. Vi har en målgrupp som vi byggt upp under åren med Perfect Day och nu ska vi skapa en typ av contentbaserad e-handel som vi tycker saknas.

Sedan tidigare har Amanda Schulman och Hannah Widell designat egna kläder under varumärket Daisy Grace. 

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...