Hälsokrafts onlinelyft under pandemin: ”Kommer att accelerera ytterligare 2021”

Hälsokraft växer i utmanande tider. Försäljningen i jämförbara enheter ökade med nästan tolv procent under fjolåret. ”Vår e-handel att öka med smått fantastiska 80% mot föregående år”, säger vd Rani Malk.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

–  Vi har väldigt skickliga entreprenörer som driver våra butiker runt om i landet och de har varit snabba med att ställa om i tider då nytänkande och flexibilitet har varit avgörande, säger Rani Malk i en kommentar. 

Trots de stora utmaningar som det inneburit att driva fysisk butik under pandemin så ökade Hälsokraft försäljningen, mätt på jämförbara enheter, med nästan tolv procent. 

– Våra digitala investeringar har varit väl tajmade med den verklighet som pandemin har ställt oss inför, vilket har fått vår e-handel att öka med smått fantastiska 80% mot föregående år, säger Rani Malk. 

Nu blickar Hälsokraft framåt. 

– Vi kommer accelerera ytterligare under 2021 och vässa affären för både våra butiker och vår grossistverksamhet. Vi har ambitiösa tillväxtmål och samtidigt som vi kommer värna om att växa på den svenska marknaden så utesluter vi inte möjligheten att etablera oss på andra marknader. 
Rani Malk. 

Under fjolåret tog bolaget steget in på den kinesiska markanden genom att börja sälja genom jätte Alibabas plattform Tmall. 

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...