Foto: Foto: Stefan Edetoft

Hälften av Kappahls e-handelskunder hämtar i butik: ”Många handlar mer”

Över hälften av Kappahls e-handelskunder väljer att hämta sina varor i butik. ”Det har bidragit i det viktiga arbetet att skapa sömlösa shoppingupplevelser”, säger vd Danny Feltmann.
Text: Daniel Norman
Annons:

I månadsskiftet september/oktober började Kappahl erbjuda kunderna att hämta det e-handelsbeställningar i fysisk butik. 

– Över hälften av våra e-handelskunder väljer att hämta ut sina varor i våra butiker genom click & collect och många väljer att handla mer när de kommer till butik, säger Danny Feltmann. 

En annan tjänst som introducerades då var Shop online in store. Kunderna kan helt enkelt få hjälp att e-handla från Kappahl på plats i en fysisk butik. 

– Medarbetarna har sedan oktober hjälpt kunderna att lägga över 7 000 e-handelsbeställningar när en varar inte varit tillgänglig i butik. 

I månadsskiftet november/december var Kappahl först ut med ett erbjuda tjänsten Klarna-in-store vilken innebär att kunderna får möjligheten att betala med mobilen via Klarna även i butik. 

– Tjänsten anammades genast av våra kunder och vi ser ett stadigt ökande användande sedan tjänsten lanserades vid månadsskiftet november/december, säger Danny Feltmann. 

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...