Foto: Shutterstock

Hälften av Clas Ohlsons kunder blir stressade av julmusik – här är lösningen

Drygt hälften av Clas Ohlsons kunder blir stressade av julmusik . Därför börjar kedjan spela specialkomponerade mindfulnessversioner av klassiska jullåtar.
Text: Daniel Norman
Annons:

Enligt en undersökning som Inizio gjort på uppdrag av Clas Ohlson blir 47 procent av besökarna i butikerna stressade av julmusik.

Med tolv dagar kvar till jul byter kedjan ut musiken mot specialkomponerade mindfulnessversioner av jullåtar. Klassiker som Hej tomtegubbar, We wish you a merry christmas och Winter wonderland har gjorts om.

– Med vårt specialkomponerade julalbum vill vi försöka göra våra butiker till en lugnare plats. Även om musiken är skapad med glimten i ögat så finns det en allvarlig underton. Många påverkas negativt av julstressen och vi vill hjälpa till att motverka detta, säger Jeff Hacket, marknads- och varumärkeschef för koncernen.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...