Gina Tricot startar nytt influencersamarbete ”Har varit en dröm”

Efter samarbeten med Anine Bing och Icona Pop inleder Gina Tricot en ny kollaboration – denna gången med influencern Maja Nilsson Lindelöf.
Annons:
Text: Helen Preutz
Annons:

På Ellegalan på Grand Hôtel i Stockholm dök influencern upp i en av de klänningar som hon designat tillsammans med modekedjan.

– Det är med det mest ödmjuka hjärta som jag kan berätta att det är min egna design, skrev Maja Nilsson Lindelöf på sitt Instagramkonto.

Influecern som är gift med fotbollsproffset Victor Nilsson Lindelöf har 197 000 följare på Instagram och driver sin egen Youtubekanal.

– Det här samarbetet har varit en dröm. Jag har handlat på Gina Tricot sedan jag var tolv och nu ska lilla jag få göra det här? Jag har haft sådan prestationsångest, men har fokuserat på att våga tro på mig själv och tänka bort pressen, säger Maja Nilsson Lindelöf.

Det är inte första gången som klädkedjan genomför designsamarbeten med kändisar. Tidigare har kedjan tagit fram kollektioner tillsammans med influencern Anine Bing och tjejerna i Icona Pop. Och i fjol frontades en kollektion med matchande dam- och barnkläder av Youtube-profilen Margaux Dietz och hennes son.

Andra som hakar på trenden är bland annat lågprisvaruhuset Gekås som tagit fram en klädkollektion tillsammans med Pernilla Wahlgren och Ellos som inlett ett samarbete med designern Selam Fessahaye.

Kollektionen kommer att släppas den 19 mars.

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...