Gina Tricot lanserar sitt första designsamarbete: ”Själv varit trogen kund”

Gina Tricot lanserar sitt första designsamarbete. 12 april släpps en kollektion signerad designern och influencern Anine Bing. ”Oerhört stolta”, säger Anna Appelqvist på Gina Tricot.
Text: Daniel Norman
Annons:

Anine Bing har hämtat inspiration från Kalifornien, där hon är bosatt, när hon tagit fram kollektionen. 

Den består av ett 30-tal plagg, allt från ett bassortiment till denim och en skinnjacka. 

– Vi är oerhört stolta över att få göra vårt första designsamarbete tillsammans med varumärket Anine Bing. För oss kändes det viktigt att förvalta vårt mode-DNA och skapa en kollektion som genomsyras av Gina Tricos starkaste produktgrupper – denim och trikå. Anine Bing är en av våra kunders största modeikoner, som dessutom är en stark och inspirerande förebild, säger varumärkeschef Anna Appelqvist. 

Anine Bing är född i Danmark men uppväxt i Sverige. 2012 flyttade hon till USA för att starta sitt eget modevarumärke. I dag säljs hennes design i 300 butiker runt om i världen. 

– Gina Tricot är ett företag och varumärke som jag alltid tyckt mycket om. Jag har själv varit en trogen kund så när frågan kom upp kändes det naturligt och väldigt spännande, säger hon i en kommentar. 

Kollektionen släpps online och i utvalda butiker 12 april. 

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...