Gina Tricot i samarbete med ex-vd:ns nya bolag: ”Det självklara valet”

I höstas bytte Gina Tricots förra vd Magnus Månsson damkläder mot stövlar och regnställ på Tretorn. Nu möts bolagen i ett samarbete kring en ny Mini-kollektion.
Annons:
Text: Helen Preutz
Annons:

Modekedjans Mini-kollektion med matchande kläder för mammor och barn har släpps i flera omgångar. 

Nu är det dags igen – och den här gången får även papporna vara med. 

Den nya kollektionen, som består av matchande regnplagg och stövlar för barn och vuxna, är ett resultat av ett samarbete mellan Gina Tricot och före detta vd:n Magnus Månssons nuvarande arbetsgivare, Tretorn.

– Vi ville göra regnkläder med en hög kvalitet som håller, här blev Tretorn det självklara valet då de har en lång historia av funktionsplagg och är ett starkt varumärke, berättar Elin Hulin, inköps- och designdirektör på Gina Tricot. 

Magnus Månsson lyfter fram kombinationen av Tretorns tekniska expertis och Gina Tricots räckvidd i form av en stor modeaktör.

– Vi är stolta över det här samarbetet med Gina Tricot, som är en av de största spelarna på den skandinaviska mode- marknaden. Vi på Tretorn satsar stenhårt på vår kids collection och växer internationellt, samtidigt som Gina Tricots minikollektioner har varit en succé sedan start. 

Plaggen är unisex och kommer bara att väljas online.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...