Gents lanserar eget magasin: ”Ska inspirera”

E-handlaren Gents.se satsar på ett magasin med fokus på skönhet för män. ”Vi saknade en plattform att prata om manlig skönhet så vi skapade en”, säger vd Fredrik Bengtsson.
Text: Daniel Norman
Annons:

Gents.se, som säljer skönhetsprodukter till män på nätet men även i de fysiska enheterna Gents Barber & Shop och Gents Barber & Perfume Bar, släppte i veckan första numret av Gents Magasine.

– Berättelsen är alltid viktig när vi pratar försäljning av premiumprodukter över internet. Vi vill att våra kunder ska uppleva samma engagemang och kunskap som de kunder som väljer att besöka våra butiker och där kan prata med våra experter, säger Fredrik Bengtsson till Market.

Magasinet går ut i en upplaga på 20 000 exemplar.

– Vår ambition är att skapa ett nytt nummer för varje säsong och ska fortsätta utveckla både omfånget och distributionen, säger Fredrik Bengtsson.

Målet är givetvis att magasinet ska bidra till den totala affären.

– Jag tror på samspelet mellan att inspireras i lugn och ro i hemmet och sedan besöka hemsidan för fördjupad information och direkt köp, säger Fredrik Bengtsson.

Läser man magasinet digitalt finns dessutom länkar från produkterna rakt in i nätbutiken.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...