Fransk e-handelsjätte kliver in i Sverige: ”En väldigt attraktiv marknad”

Frankrikes näst största marknadsplats, Cdiscount, lanseras i Norden via Cdon. ”Sverige och Norden är en väldigt attraktiv marknad för oss”, säger Thomas Metivier på Cdiscount.
Annons:
Text: Mikael Sydner
Annons:

Cdiscount samarbetar sen tidigare med e-handlare som Eprice, Emag, Real.de och har verksamhet över hela Europa.

– Cdiscount är i särklass en av ledarna inom e-handel i Frankrike och deras förtroende för oss som deras partner i Sverige visar prov på vår expertis inom smarta lösningar för e-handel. Detta är helt i linje med våra ambitioner, säger Kristoffer Väliharju, vd på Cdon, i en kommentar och fortsätter:

– Betydande partnerskap som detta överensstämmer helt med vår vision och strategi om att skapa den bästa online-marknaden för både säljare och köpare.

Till en början handlar det om cirka 50 000 egna produkter inom kategorierna hemelektronik, produkter till hemmet, baby och leksaker.

Sedan tidigare arbetar Cdon med bland annat tyska Conrad och nederländska marknadsplatsen VidaXL. Cdons ambition är att bli en hubb för e-handeln i Norden, både för lokala mindre handlare men också för stora internationella spelare som vill driva försäljning i Norden.

– Sverige och Norden är en väldigt attraktiv marknad för oss men det är också en fragmenterad marknad att gå in i på egen hand. Via Cdon kan vi snabbt och säkert expandera vår försäljning till de nordiska marknaderna, säger Thomas Metivier, director international, strategy & marketplace på Cdiscount.

Cdiscount omsätter nästan 30 miljarder kronor och är den näst största handlaren i Frankrike som är den tredje största e-handelsmarknaden efter Tyskland och Storbritannien i Europa.

Cdon har drygt 1100 handlare som säljer produkter till nordiska konsumenter.

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...