Framtidens J Lindeberg – även i butiksform: ”Multifunktionell plats”

J Lindeberg har totalrenoverat sitt flaggskepp på Biblioteksgatan i Stockholm. Tanken är att butiken ska harmonisera med varumärkets nya profil. I dag har den nyinvigts.
Text: Daniel Norman
Annons:

Sedan 2017, när Jens Werner klev in som kreativ chef för J Lindeberg, har arbetet med att positionera om varumärket pågått.

Som en del i det har ett nytt butikskoncept tagits fram av den danska arkitekten David Thulstrup.

– Butiksrenoveringen är på ett sätt startskottet för J.Lindebergs nya framtidsvision. David har en stor förståelse får vårt arv och för vart vårt varumärke är på väg framåt, säger Jens Werner i en kommentar.

Varumärket vill framstå som dynamiskt och sportigt. Detta ska avspeglas i butiken på Biblioteksgatan.

– Den nya flaggskeppsbutiken är inte bara en butik, utan även en multifunktionell plats där vi kan experimentera och prova nya saker och låta våra kunder spela en viktig roll, säger Jens Werner.

Konceptet har inspirerats av J Lindebergs logga föreställande en bro. Intrycksmässigt vill varumärket att butiken ska andas 1970-tal.

Samma ämne:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...