Första dagen på Lindex: Här är jätteutmaningarna för Susanne Ehnbåge

Susanne Ehnbåges semester är över. Nu har Lindex nya vd flera krav på sig: Stärka den digitala affären, vända olönsamma butiker och också ta fram nya koncept.
Text: Michael Sandsjö
Annons:

Efter en lång och trogen tjänst på Netonnet är nu Susanne Ehnbåge officiellt Lindexare.

Den första dagen på det nya jobbet ägnar hon åt ledningsgruppsmöte.

Och det finns saker att ta i. Här är tre fokusområden:

  • Den totala kundupplevelsen behöver förstärkas i alla kanaler – inte minst på nätet.
  • Anpassa butiksportföljen: Olönsamma butiker måste vändas.
  • Hitta nya koncept: Nya köpbeteenden kan kräva nya butikskoncept och även nya tjänster.

– Det känns fantastiskt roligt att nu vara på plats. Detaljhandeln, och så även Lindex, befinner sig i en intressant utveckling med starkt fokus på digitalisering och att möta kundens föränderliga köpbeteende. Lindex resa har gjort ett starkt intryck på mig och det känns mycket spännande att få leda det fortsatta utvecklingsarbetet, säger  Susanne Ehnbåge.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...