Förre ägaren satsar på nytt Digital Inn: ”Nu startar vi om med tre butiker”

Tidigare Digital Inn gör comeback upp under namnet Appricot och tre butiker öppnar i början av juli. ”Jag räknar med en snabb omsättningsökning”, säger vd Peter Selemark och pekar på stor kraft i bolaget.
Annons:
Text: Marie Hillblom
Annons:

Före påsk avbröts den rekonstruktion som pågått i Digital Inn sedan i mars och då de åtta Digital Inn-butikerna stängdes.

Senare i april lämnade ägaren in en konkursansökan för Digital Inn.

– I grunden är affären sund. Digital Inns kärna är att förse marknaden med Appleprodukter, förklarade Peter Selemark, dåvarande tillförordnad vd i bolaget och pekade på att i takt med digitaliseringen kommer en ökad efterfrågan och behov av service och underhåll av produkter att ses.

Ambia Trading Group har nu återetablerat ett bolag på den svenska marknaden under namnet Appricot Life AB.

Appricot sitter på ett av de tre premiumavtal som Apple har med bolag på den svenska marknaden.

– Nu startar vi om med tre butiker, säger Peter Selemark, som är bolagets vd.

Butikerna som öppnas i början av juli finns på Kungsgatan i Stockholm, i Örebro och i Uppsala.

– Det är tre butiker på väl kända platser. Jag räknar med en snabb omsättningsökning och det blir två-tre butiker till inom en kommande tolvmånadersperiod, säger Peter Selemark.

Under öppningen kommer kunder att förstå att Appricot gör skäl för namnet: färska aprikoser ska bjudas.

– Det är en härlig, len frukt, precis som vi ska vara, säger Peter Selemark och pekar på att omstarten i med de tre butikerna medför jobb för 30 heltidsanställda och ett antal visstidsanställda.

– Till stor del är det människor som jobbat i butikerna förr, säger Peter Selemark, som nu vill driva ett bolag med låg central styrning och en stor kraft i butiken, närmast konsumenten.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...