Föräldrarna i fokus när Stadium tar nya rörelsekampanjen till nästa nivå

På måndag kickar Stadium igång nästa fas i den tredelade nya reklamkampanjen, för att sätta landets förstaklassare i rörelse. Den här gången vänder sig sportkedjan till föräldrarna.
Text: Michael Sandsjö
Annons:

Genom den tredelade reklamkampanjen #bekämpastillasittandet vill Stadium stimulera till mer rörelse bland landets förstaklassare.

I den första fasen bidrog sportkedjan med en "klapp-emoji" och nu, med start på måndag, ligger fokus på föräldrarna.

– Vi har fått väldigt positiv respons på kampanjen såhär långt och då har vi ju bara börjat. Det är också väldigt många föräldrar som hört av sig och vi märker att det här är ett ämne som engagerar, säger Lars Rosén, Marketing manager på Stadium Sverige, till Market.

Hur jobbar ni för att få med föräldrarna?

– Barn härmar ju vuxna och tar efter våra vanor, så vi kommer därför att visa hur skärmberoende många av oss vuxna faktiskt är. Med glimten i ögat försöker vi lyfta hur vuxna beter sig omkring sina barn. Rent konkret sker det med kommunikation i sociala kanaler samt en andra kampanjfilm som kommer att rulla digitalt.

Varför är det viktigt för Stadium att driva den här typen av frågor?

– Barns hälsa och rörelse är en viktig samhällsfråga och det finns en stor oro att barn får för lite rörelse i vardagen. Det är ett problem som ska tas på allvar men som är svårt att prata om utan att använda pekpinnar. Därför vill vi på Stadium inspirera både vuxna och barn till ett aktivt liv och på så sätt bidra till ett aktivare Sverige.

Som en avslutande fas i kampanjen kommer Stadium att dela ut aktivitetsväskor fyllda med prylar som syftar till inspirera till aktivitet, till alla grundskolor med förstaklassare runt om i landet.

– Vi hoppas och tror att det blir över 4 000 skolor, säger Lars Rosén.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...