Footways vd: "Marknaden kommer att fyrdubblas"

I och med köpet av Brandos trampar e-handelsbolaget Footway hårt på gasen. Vd Daniel Mühlbach ser en stark potential för båda varumärkena.– Vi tror väldigt starkt på tillväxten i marknaden, säger han.
Annons:

I går meddelade Footway att bolaget har förvärvat hela återupplivade Brandos. Detta efter att ha köpt 30 procent av bolaget i november.

– Vi har väl följt dem för att se vad som skulle hända efter rekonstruktionen. Vi tror starkt på marknaden och vi ser stor potential i expansionen. Skafördelarna är uppenbara, säger Daniel Mühlbach till Market.

Brandos kommer att leva vidare som en separat butik.

– Brandos ett starkt varumärke, även om det det har naggats i kanten. Vi har för avsikt att jobba vidare med det och Footway oberoende av varandra, säger Daniel Mühlbach.

Eventuellt kan någon av aktörerna rikta in sig mer på vissa nischer än den andra.

– Det är inga beslut tagna där än.

Daniel Mühlbach vill heller inte kommentera eventuella rationeliseringar på personalsidan.

– Vi har inte gjort den analysen än. Vi kommer att ta det försiktigt.

Tillsammans omsätter Brandos och Footway cirka 350 miljoner kronor på årsbasis. På sikt är tanken att det ska bli betydligt mer än så.

– Trenden är tydlig. Marknaden för skor på nätet kommer att tre- och till och med fydubblas inom 7-10 år, säger Daniel Mühlbach.

I samband med köpet har Footway tagit in en nyemission på 72 miljoner kronor. Främst från de befintliga ägarna Eequity, Industrifonden och Rutger Arnhult.

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...