Footway hakar på den stekheta trenden – lanserar butik med padelprofilen

Footway Group hakar på den stekheta padeltrenden. Bolaget har lanserat padelbutiken Belapadel.com på 24 marknader i Europa. ”Den gemensamma infrastrukturen innebär snabba leveranser”, säger Footway Groups vd Daniel Mühlbach.
Annons:
Text: Mikael Sydner
Annons:

Belapadel är nästa steg i Footways internationella satsning på brand stores. Lanseringen sker i nära samarbete med padelprofilen Fernando ”Bela” Belasteguín och sportvarumärket Wilson.

Det är den åttonde nischade nätbutiken som är live på Footway Groups skalbara e-handelsplattform. 

Butiken satsar på ett nischat utbud av produkter framtagna av Fernando Belasteguín i samarbete med Wilson.


– Via vår plattform kan Wilson och Bela bygga sitt gemensamma varumärke och i ett slag nå en växande skara av padelälskare på 24 marknader runtom i Europa. Den gemensamma infrastrukturen iger kunden möjlighet att välja det betal- och leveransalternativ som passar bäst, säger Daniel Mühlbach.


Argentinaren Fernando ”Bela” Belasteguín betraktas av många som världens bästa padelspelare genom tiderna.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...