Footway fyller på med spetskompetens – värvar nyckelpersoner från H&M
Footway värvar Martin Kamphav och Fredrik Hansen från H&M.
Martin Kamphav kommer att arbeta med affärsutveckling och tillför spetskompetens inom bland annat digital transformation till bolaget. Han kommer till Footway efter nästan tio år inom H&M där han senast varit globalt ansvarig för att utveckla kundupplevelsen. Tidigare har han varit e-handelschef för Svanströmsgruppen och drivit flera egna bolag.
Fredrik Hansen får ett operativt ansvar för kunder och leverantörer inom Footway. Inom H&M har han ansvarat för att driva produkttillgänglighet och fullprisförsäljning globalt. Han har en bakgrund inom Postnord och har arbetat som konsult på Accenture och den digitala byrån Kaplan.
– Med vår nya e-handelsplattform ger vi alla våra specialiserade onlinebutiker förutsättningar att växa och expandera. Det känns därför som rätt tidpunkt att ytterligare stärka upp vår organisation med Martin Kamphav och Fredrik Hansen. Deras specialistkompetens inom e-handel, retail och digital transformering kommer vara viktiga pusselbitar i Footways fortsatta tillväxtresa,” säger Louise Liljedahl i en kommentar.