Foto: Johan Marklund

Fjolårsvinnarens kaxiga hälsning till årets finalister: ”Nästa år tar vi hem det”

I fjol utsågs Sportamore till Årets e-handel vid Retail Awards. Nästa år siktar man på seger igen. ”Passa på att njuta av priset i år för nästa år tänker vi ta hem det!”, säger vd Johan Ryding till årets finalister.
Text: Mikael Sydner
Annons:

Retail Awards 2018

Inför årets Retail Awards är följande nominerade i kategorin Årets e-handel:

  • Lyko
  • Kitchentime
  • Bubbleroom

Läs mer om finalisterna här!

Retail Awards äger rum 21 maj på Waterfront i Stockholm. Här kan du läsa mer om galan och boka din biljett!

 I fjol var Sportamore ihop med Apotea och Care of Carl e-handelsfinalister i Retail Awards. Segrade gjorde Sportamore – som tycker att det är viktigt att vinna priser.

– Vi är ett gäng utpräglade tävlingsmänniskor som hatar att vara tvåa och älskar att vinna så för oss är priser viktiga kvitton på att vi gör bra saker, säger Johan Ryding.

Vad har priset betytt?
– Det är alltid superroligt när vårt arbete för att ge våra besökare och kunder sportbranschens bästa köpupplevelse uppmärksammas. Det är en sporre för hela organisationen att försöka lyfta oss ytterligare en nivå i allt vi gör.

Har ni använt det i marknadsföringen på något sätt?
– Vi har stolt berättat om utmärkelsen både i intern och extern kommunikation. Det är en viktig motivator att emellanåt få mäta sig inte bara gentemot sig själv och i relation till kunden utan också mot andra aktörer.

Har ni någon hälsning till årets e-handelsfinalister?
– Grattis och passa på att njuta av priset i år för nästa år tänker vi ta hem det!

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...