Euronics vill inte vara någon doldis längre - omprofilerar: ”Personliga mötet avgörande”

Euronics vill bli konsumenternas favorit när de ska handla ny hemelektronik. Nu omprofileras drygt 70 butiker för att bli tydligare mot konsument. Kedjan fokuserar på det personliga mötet.
Text: Daniel Norman
Annons:

Färg, form och tilltal gentemot konsument ska bli tydligare, både i butik och i marknadsföring. 

Euronics ska fokusera på lyfta fram möjligheterna med hemelektroniken och samtidigt vara den som levererar upplevelsen och lösningarna, skriver kedjan i ett pressmeddelande. 

– Vi är inte i första hand säljare, utan rådgivare. Vi lyssnar på vad kunden vill ha och levererar den bästa lösningen för kunden. Vi är konsulter när det gäller det smarta hemmet, säger kedjans vd Peter Håkansson i en kommentar.

Under 2018 omprofileras drygt 70 av kedjans butiker enligt det nya konceptet, dock inte alla. 

Ett tiotal enheter som i dag är väldigt nischade vad gäller produkter eller tjänster kommer att fortsätta i samma form som tidigare. 

Samtidigt fortsätter Euronics att öppna butiker. 

I början av året får Åland och i Sjöbo butiker. Euronics ska dessutom öppna på Burlov center utanför Malmö och vd Peter Håkansson säger att det är fler etableringar på gång. 

– Vi ska vara där kunderna är. Även om kunderna söker mer och mer på nätet är det personliga mötet och den personliga servicen viktig och avgörande i framtiden. Fler och fler vill ha liv på sin ort, säger Peter Håkansson. 

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...