Ett provrum med extra allt – där du kan beställa produkten direkt: ”Framtidens butik”

En butik som snarare är ett provrum. The Fitting Room som öppnar i Göteborg i oktober ska kombinera det bästa av den fysiska och den digitala världen.
Text: Daniel Norman
Annons:

Den 11 oktober öppnar The Fitting Room i Göteborg. Butiken kommer att ligga i Nordstan och är en pop up som är öppen i en månad. 

På 63 kvadratmeter ska fysisk retails styrkor kombineras med e-handelns. 

På plats ska kunden kunna prova kläder från Wacay och skor från Sneaky Steve och få hjälp av butikens personal. 

Köpet får de emellertid genomföra själva via skärmar och beställningen levereras sedan hem direkt från respektive e-handlares lager. 

– Här ges kunderna möjlighet att utforska, prova och beställa skor från hela vårt tillgängliga online-sortiment. Tack vare att kunden provat ut skon innan beställning drabbas vi inte heller av någon kostsam returhantering, säger Sneaky Steves grundare och vd Måns Månsson. 

Alla produkter i butiken är taggade för att kunden enkelt ska kunna få mer information. I provrummet kan kunden spegla sig i valbar virtuell miljö där musik, ljud och bild bidrar till upplevelsen. 

– The Fitting Room är på många sätt vad vi önskar av framtidens butik. Här får vi möjlighet att bygga en relation med våra kunder genom att presentera storyn om Wacay och våra produkter, säger varumärkets vd och grundare Jonas Erikson. 

Bakom satsningen står Touchtech och Vertiseit, två bolag som är specialiserade på digital transformation. 

Samma ämne:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...