Ett år senare: Stor succé för samarbetet mellan Clas Ohlson och Mathem

Ett år efter samarbetet mellan Clas Ohlson och Mathem: Succé för båda parter. ”Att var tionde kund har en Clas Ohlson-vara i sin varukorg visar att sortimentet är relevant”, säger Karolin Kull, grundare och marknadschef på Mathem.se.
Text: Michael Sandsjö
Annons:

I december förra året investerade Clas Ohlson i Mathem och tecknade då ett avtal om strategiskt samarbete. Kvittot ett år senare visar stora plus för båda parterna.

– Det är fantastiskt att var tionde kund har en Clas Ohlson-vara i sin varukorg. Det visar att sortimentet är relevant och något som våra kunder uppskattar, säger Karolin Kull, grundare och marknadschef på Mathem.se. Tillsammans med våra leverantörer vill vi erbjuda bekvämligheten att varje kund får hem det de behöver vid en passande leveranstid.

I dag finns cirka 1500 Clas Ohlson-varor i Mathems sortiment. Var tionde order innehåller en vara från Clas Ohlson och försäljningen av Clas Ohlson-varor har ökat med 76 % från oktober till november. Bland storsäljarna finns värmeljus, batterier, kronljus, ljusslingor och dörrkransar.

– Vi har skapat en flexibel lösning för att komplettera det lager vi har hos Mathem när vi kraftigt breddat utbudet och nu även inkluderar diverse kapitalvaror. Tre Clas Ohlson-butiker i Stockholm, Göteborg och Malmö fungerar som logistikhubbar där vi plockar och snabbt levererar varor direkt till Mathems centrallager för vidare transport till kunderna, berättar Fredrik Uhrbom, Sverigechef på Clas Ohlson.

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...