Ett år efter lanseringen – Nilson Group redo att ta nästa steg med Feetfirst

Nilson Group utvecklar e-handelsplattformen Feetfirst. ”Vi ska vara top of mind när det gäller att köpa skor online”, säger Anna-Kerstin Martinsson, marknadschef.
Text: Daniel Norman
Annons:

För ungefär ett år sedan lanserade Nilson Group e-handelsplattformen Feetfirst.com där företagets koncept samlats. 

– Det har gått över förväntan. Kunderna har insett fördelarna med att handla skor online på ett och samma ställe från alla Nilson Groups starka koncept; Din sko, Skopunkten, Nilson shoes, Jerns, Ecco och Radical sports, säger Anna-Kerstin Martinsson. 

Hon berättar att bolaget sett en ökad trafik samt omsättning sedan lanseringen. 

Tillsammans med Avensia ska e-handel nu utvecklas ytterligare. 

– Ambitionen är att bli lika starka på e-handel som vi är med vårt fysiska butiksnät. Målsättningen är att utveckla hela kundresan på e-handeln och sätta Feetfirst top of mind när det gäller att köpa skor online, säger Anna-Kerstin Martinsson. 

Ni jobbar också för att knyta ihop e-handeln med den fysiska butiken, på vilket sätt? 
– Vi vill att våra butiker ska kunna erbjuda service till våra e-handelskunder via exempelvis utlämning av e-handelsordrar, byten och returer. Butikernas lagersaldo ska vara tillgängligt för e-handeln och butikerna ska även kunna sälja varor från andra butiker genom e-handeln. På så sätt kan vi erbjuda vår totala tillgång av varor från e-handeln samt butik.

I samband med att Nilson Group lanserade e-handelsplattformen Feetfirst sjösattes motsvarade koncept för den fysiska världen. 

– Det har gått bra och därmed planeras fler nyetableringar. Butikerna har mottagits väl av våra kunder, vi upplever att de uppskattar att besöka oss och därmed ta del av ett bredare utbud, få fler valmöjligheter i olika prisklasser tillsammans med hela familjen. Nyligen har vi öppnat en butik i köpcentrumet Hallarna i Halmstad, säger Anna-Kerstin Martinsson. 

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...