Elons största butiksomvandling någonsin: ”Fokus på människan”

Elon genomgår just nu en stor transformation för att ta en tätposition i det framväxande smarta hemmet. Två pilotbutiker med det nya konceptet har öppnat. ”Vi sätter fokus på människan i en bransch som traditionellt sett lagt alla resurser på maskiner och produkter,” säger Elons vd Stefan Lebrot.
Text: Mikael Sydner
Annons:

Med det nya butikskonceptet vill kedjan överge känslan av produktlager och i stället lägga fokus på inspiration och vägledning.

De nya butikerna är utformade för att ge en välkomnade hemmakänsla, där man ska jobba ännu mer med det personliga bemötandet och rådgivningen.

Materialval och ljussättning ska tillsammans förstärka känslan av en avslappnande miljö.

­– Vår uppdelning utifrån hemmets alla rum gör det lätt att navigera och hitta rätt, säger Stefan Lebrot.

Samtidigt har en ny logotype tagits fram som också knyter an till det mer stilrena.

Konceptet kommer att rullas ut efterhand och förväntas vara slutfört i alla 300 butiker år 2022. I dagsläget har två pilotbutiker öppnats – i Nyköping och Arninge.

Exklusivt: Titta in i butiken i Nyköping.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...