Foto: Mikael Sydner

Elons kundklubbssuccé – antal medlemmar ökade med över 100 procent

I och med den omvandling som Elon genomgår har ett större fokus lagts på kundklubben. Det har gett resultat. Under det senaste året har antalet medlemmar ökat med 110 procent.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

– I takt med att vi presenterar nya Elon spelar kundklubben en viktig roll, då många av våra lojala kunder också fungerar som ambassadörer och berättar om förändringarna. Med kundklubben kan vi också kombinera styrkan i det lokala mötet och relationen med vår rikstäckande styrka och förmåner, säger marknadschef Christian Dahlborg.

I kundklubben erbjuds anpassade tips och råd liksom vägledning utifrån kundernas preferenser.

– I våra nya butiker hamnar rådgivningen i centrum, där våra lokala experter vägleder kunderna till det bästa köpet utifrån deras specifika önskemål. Med kundklubben kan vi fortsätta den relationen utanför butiken och ge värdefulla råd och anpassade erbjudanden som underlättar kundernas vardag, säger Christian Dahlborg.

Elon på Valbo utanför Gävle är en av de butiker som lyckats bäst med att rekrytera nya medlemmar till klubben.

– Kundklubben erbjuder ett tydligt värde för våra kunder och därför blir det naturligt för alla medarbetare att lyfta fram den när vi möter kunden i butiken,” säger Niklas Landén som driver butiken. 

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...