Elons kundklubb vinner i Melodifestivalen – 4 000 nya medlemmar på en vecka

Elons kundklubb är en vinnare i Melodifestivalen. Genom en kampanj under festivalen har kedjan lyckats öka antalet medlemmar i kundklubben med 60 procent.
Text: Daniel Norman
Annons:

Elon är huvudsponsor till Melodifestivalen. Under perioden som festivalen pågår delar kedjan ute en festivalpåse till alla som vill bli medlemmar i Klubb Elon.

– Vårt koncept med festivalpåsar till alla som går med i kundklubben har skapat en rusning över förväntan. Medarbetarna runt om i landet har fullt sjå med att dela ut påsar till alla nya medlemmar, säger Magnus Svensson, CRM-ansvarig för Elon Group.

Antalet medlemmar har ökat med 60 procent under perioden. Bara sista veckan har 4 000 nya rekryterats.

Festivalpåsen innehåller både glitter, glamour och diverse godsaker.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...