Elons kundklubb växte med 35 procent under Black Week: ”Slog en massa rekord”
Butiksförsäljningen steg med 5,4 procent under Black Week. Totalt, men e-handeln inräknad, såg Elon en tillväxt på 19,5 procent jämfört med i fjol. Samtidigt växte antalet medlemmar i kundklubben med 35 procent.
– Årets Black Week slog en massa rekord, säger Hans-Eric Schultz i en kommentar.
Elon valde att dra ut på årets kampanj till elva dagar och började med erbjudande riktade till klubbmedlemmar redan torsdagen den 19 november.
– Vi valde i år att förlänga perioden med bra erbjudanden och göra vårt bästa för att inte skapa trängsel i butik. I dessa tider är det av högsta vikt att alla ska känna sig trygga i sitt köp hos oss, säger Hans-Eric Schultz.
En rad andra åtgärder vidtogs också för att skapa en säker shoppingmiljö. Bland annat erbjöds både kunder och butiksanställda munskydd, plasthandskar och handsprit.