Elons investeringar betalade sig – så mycket växte kedjan förra året

Elon kan summera ett år med tvåsiffrig tillväxt. Intäkterna ökade med 12,3 procent jämfört med 2019. ”Det är ett resultat av långsiktiga investeringar”, säger Elons vd Stefan Lebrot.
Annons:
Text: Mikael Sydner
Annons:

Kedjan förklarar utvecklingen med de senaste årens satsningar på lager, e-handel och nya tjänster i butik. 

– Det är viktigt att visa goda resultat men minst lika viktigt är att göra rätt investeringar för framtiden och det är resultaten av dessa långsiktiga investeringar som vi nu ser i siffrorna, säger Stefan Lebrot i en kommentar.

Även den starka bygga hemma-trenden under pandemin uppges ha spelat roll.

– Vi tittar oftare framåt än bakåt, men det är värdefullt att ibland stanna upp och faktiskt ta in det som vi åstadkommit tillsammans med våra handlare och kunder under året.

E-handeln inom Elon ökade med 119 procent.

– Butikerna är hjärtat i vår verksamhet och tillsammans med smarta tjänster som knyter samman styrkan i e-handel med vår lokala närvaro finns vi nära kunderna innan, under och efter deras investeringar i hemmet, säger Stefan Lebrot som också lyfter fram samarbeten, både i och utanför Sverige, som en framgångsfaktor.

– Vi har en stark nordisk organisation där det finns samma engagemang och kraft som vi sett i Sverige.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...