Ellos värvar från skojätten: ”Förmåga att utveckla koncernen ytterligare”

Nilson Group tappar sin digitala försäljningschef. Alexandra Dornérus går till Ellos där hon ska jobba med affärsutveckling.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

– Vi välkomnar Alexandra Dornérus till hos oss. Genom henne får nu Ellos Group tillgång till en engagerad och driven person med stor affärsmässighet och förmåga att utveckla koncernen ytterligare genom strategiska försäljningssamarbeten, säger Hans Ohlson, vd för Ellos Group.
Hennes huvudansvar blir utveckling och implementering av koncernens försäljningsstrategi för externa marknadsplatser.

Alexandra Dornérus kommer närmast från Nilson Group där bon varit digital försäljningschef.

Innan dess arbetade hon som managementkonsult och digital rådgivare inom Avensia.

– Jag ser fram emot att bli en del av Nordens främsta e-handlare och att ytterligare utveckla erbjudandet. Ellos Group har en fantastisk och omfattande portfölj med egna varumärken som har stor potential för aktivering i fler försäljningskanaler. Vi kommer attrahera nya kunder i nya kanaler och på nya marknader. Fokus blir initialt att vidareutveckla de redan etablerade samarbetena och lyfta de kanaler som nyligen aktiverats, i och med detta ska vi säkra effektiva arbetsprocesser och rutiner som banar väg för lönsamma affärer, säger hon i en kommentar.

Alexandra Dornérus börjar sitt nya jobb 1 oktober och kommer att ingå i Ellos Groups ledningsgrupp.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...