Elgigantens senaste storsatsning – citybutikerna byggs om inför Black Friday

Elgiganten går på ny storoffensiv. Lagom till Black Friday har man stöpt om samtliga Phonehouse-butiker. ”Kundens behov driver utvecklingen”, säger vd Niclas Eriksson.
Text: Mikael Sydner
Annons:

I slutet på 2015 profilerades landets cirka 80 Phonehouse-butiker om till Elgiganten Phonehouse.

Nu sker en ny uppdatering av kedjans butiker som främst ligger i gallerior och stadskärnor.

Utbudet breddas med hörlurar och andra kompletterande produktområden.

– Konsumenterna efterfrågar bland annat ett större hörlursutbud och andra produkter som är kopplade till mobiltelefonen. Därför Utökar vi det sortimentet. Telefonen är så central i våra digitala liv, och det är Phonehouse’s huvudsakliga uppgift att möta det behovet, säger Niclas Eriksson.

Det satsas också mer på kläm och känn samtidigt som det blir en ny och större exponering av Apples produkter.

Butikerna blir också något större. Många var från början 15-20 kvadratmeter men på flera håll omlokaliseras de eller byggs ut och blir upp mot 100 kvadratmeter.

– Vi fortsätter även att öppna nya butiker mitt i stadskärnan. Phonehouse-butikerna har ofta legat lite i utkanten av stadskärnan men nu öppnar vi så centralt vi kan, säger Niclas Eriksson.

Samtliga Phonehouse-enheter ska vara omprofilerade och klara till rusningen på Black Friday.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...