Foto: Daniel Norman

Elektronikhandeln tappade i januari: ”Kan vara reaktion på Black Friday”

Hemelektronikhandelns försäljning sjönk med två procent i januari. ”Det kan vara en reaktion på Black Friday”, säger bransch-vd Klas Elm.
Annons:

Elektronikbranschens snabbindex

  • Redovisar varje månad försäljningen hos föreningens medlemmar.
  • Deltagande handlare: Audio Video, Elgiganten, Euronics, Media Markt och Netonnet.

Hemelektronikhandelns försäljningsvärde sjönk med två procent i januari, om man jämför med samma månad förra året. Det visar Elektronibranschens snabbindex.

– Vi hade en bra försäljning runt Black Friday och över julen. Det kan vara en reaktion på det. Att en del av mellandagsförsäljning flyttat dit, säger Klas Elm till Market.

Försäljningen av stora TV-skärmar och ljudprodukter ökade mest. Även spelkonsoler hade en fin tillväxt.

– 2019 började som 2018 slutade. Efterfrågan på de största TV-skärmarna fortsätter att öka. Även ljud säljer bra med smarta högtalare och assistenter, säger Klas Elm.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...