Efter succén växlar Coop upp satsningen på hämtskåp: ”Viktig faktor”

Nästa år får ytterligare 20 Coop-butiker hämtskåp för e-handlade varor. ”Hämtskåp stärker vår position på marknaden”, säger Catrin Folkesson, affärsområdesdirektör på Coop Online.
Annons:
Text: Ellen Larsson
Annons:

Efter ett framgångsrikt pilottest med hämtskåp för e-handlade varor väljer Coop online att införa hämtskåp vid ytterligare 20 butiker.

– Vi vet att flexibla leveranslösningar är en viktig faktor för kunder som handlar mat online. Med hämtskåp som en del av vårt erbjudande möter vi det behovet och stärker vår position på marknaden, säger Catrin Folkesson, affärsområdesdirektör Coop Online.

Under pilottestet placerades hämtskåpen utanför två Coop-butiker och under sommaren fanns dessutom ett hämtskåp på ön Sandhamn i Stockholms skärgård.

Hämtskåpen som kan förvara såväl frys-, som kyl- och rumstempererade varor har utvecklats av Retail Technology-företaget StrongPoint.

– Vi är naturligtvis mycket glada över att testet föll så väl ut. Vi har också med intresse tagit del av att Coops hubblösning, skåpet i Sandhamn, fungerade så väl. Vi är övertygade om att hubblösningar, det vill säga hämtskåp som står placerade vid punkter där mycket folk naturligen rör sig, är nästa steg i utvecklingen, säger Sven Calissendorff, Senior VP Managing Director på Strong Point i Sverige.

Affären med Coop Online är en av StrongPoints större order av hämtskåp i år.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...