Foto: Julia Sjöberg

Efter succén i Stockholm – Dollarstores vd öppnar för fler citysatsningar

Dollarstores pop up-butik i centrala Stockholm som öppnades inför Halloween har sålt bättre än väntat. När den tillfälliga butiken nu byter till julkostym är förväntningarna högre satta.
Text: Daniel Norman
Annons:

– Det har gått jättebra. Vi har sålt riktigt fint, säger vd Bent Holm till Market.

Han menar att pop up-butiken gjort att många som kanske inte haft så bra koll på Dollarstore och som kanske haft en tråkig inställning till kedjan nu fått upp ögonen.

– Vi har haft många besökare och har fått mycket fin feedback, så det är vi glada för.

Butiken stängde förra fredagen, för att öppna på nytt i dag men med ett annat utseende. Nu blir det fokus på julen i stället.

– Teamet har gjort ett jättebra jobb som har byggt om hela butiken på så kort tid, säger Bent Holm.

Han hoppas givetvis på fortsatta framgångar.

– Julen är en annan sak, det är bredare än Halloween. Nu har vi högre förväntningar.

Han berättar att Dollarstore överlag gör en nysatsning på julen i år med ett bredare sortiment i alla varuhus.

– Dels har vi det klassiska julsakerna men också lite nya saker.

Den tillfälliga butiken på Regeringsgatan i centrala Stockholm håller öppet fram till jul.

– En pop up-butik visades vara en bra idé som vi kan tänka oss att göra om för till exempel olika varugrupper, säger Bent Holm.

Några planer på ett regelrätt citykoncept finns emellertid inte, betonar han.

– Vi har 28 000 produkter i vårt sortiment. Det är svårt att hitta lokaler i city där vi får plats med det. Vi fortsätter med det vi gör i dag.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...