Efter samarbetet med Boozt – nu letar Lindex fler partner: ”Vi för dialog”

Efter Asos och Nelly – i somras började Lindex sälja sina barnkläder hos Boozt. Nu öppnar kedjan för samarbeten med fler externa plattformar.
Text: Daniel Norman
Annons:

I somras kom beskedet att Lindex inleder ett samarbete med Boozt genom att e-handlaren började sälja kedjans barnkläder.

– Boozt är en stor e-handelsaktör på den nordiska marknaden med en lojal kundbas. Genom vårt samarbete befäster vi vår redan starka position i Norden ytterligare. Att samarbeta med en plattform med flera varumärken ger också våra kunder möjligheten att handla Lindex mode samtidigt som andra varumärken, säger kommunikationschef Kristina Hermansson.

Sedan tidigare säljer Lindex även produkter hos Asos och Nelly.

– Vi vill på ett lättillgängligt sätt finnas i de kanaler som våra kunder vill att vi ska finnas. Det har varit spännande att se våra plagg nå en ny kundbas på nya marknader.

Kristina Hermansson säger att Lindex hittills är mycket nöjda med försäljningen på de externa plattformarna.

Planerar ni att börja sälja på flera plattformar?
– Vi för dialog med fler spännande partners men kan inte ge mer detaljer än så i dagsläget. 

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...