Foto: Foto: Gustaf Olsson

Efter rekonstruktionen – så ska Indiska komma närmare kunderna: ”Bygga relationer”

Indiska har haft en kämpig period och har genomgått en andra rekonstruktion på kort tid. Men nu kommer kedjans nya giv för att komma närmare kunder: Tjejkvällar ska stärka kedjans e-handel.
Text: Pontus Nyman
Annons:

Det är i ett inlägg på Linkedin som företagets e-handelschef, Anneli Furustad, välkomnar kvinnor till kontoret vid Värtahamnen i Stockholm den 21 februari.

”Vad sägs om att komma på tjejkväll med mig och Indiska?”, skriver hon.

Kedjan bjuder på lättare mat och dryck, och under kvällen kommer kvinnorna få 600 kronor att shoppa för i kedjans webbshop.

Under tiden kvinnorna handlar är tanken att diskutera shoppingupplevelser, vad som får dem att välja olika e-handlare samt andra saker som påverkar deras köp.

Hur kommer det sig att ni väljer att göra detta?
– Vi vill ta oss ännu närmare våra kunder, genom att vara lyhörda för deras tankar och idéer kring online-shopping. På så sätt kan vi förhoppningsvis utveckla vår e-handel ytterligare för att ge dem den digitala kundupplevelse de vill ha. Jag tror och hoppas att detta kommer bli en givande och trevlig kväll för både oss och våra kunder, säger Anneli Furustad till Market.

Har ni gjort något liknande tidigare?
– Nej, just denna form är ett nytt grepp. Så det ska bli väldigt spännande att se vad detta kan ge oss.

Vad kan detta ge för Indiska?
– Insikter om hur vi på bästa sätt ska fortsätta utveckla vår e-handel för att ge våra kunder en varm och inspirerande shoppingupplevelse.

Innebär det stärkta band med kunderna?
– Att ha en nära dialog och bygga relationer med kunderna tror jag är allt viktigare när produktutbudet där ute är näst intill oändligt. Ett sådant här initiativ tror jag absolut förstärker bandet med kunderna.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...