Efter lanseringen i Mood-gallerian – Synsam öppnar fler konceptbutiker

Synsams nya koncept, Ai, får en fortsättning. Efter en lyckad etablering i Mood-gallerian i Stockholm väntar nu ytterligare två butiker i huvudstaden.
Text: Michael Sandsjö
Annons:

Det var i början av maj som Synsam lanserade det nya konceptet Ai –  en omnikanalslösning och ett erbjudande som riktar sig tydligare mot en yngre målgrupp.

I butiken i Mood-gallerian i Stockholm kan kunderna själva kombinera färgen och formen på sina glasögon och även signa upp sig för att abonnera på glasögon.

– Det är en tjänst som ger oss en fördjupad relation med kunderna. Många kollar på glasögon på nätet och testar sedan i butik, säger Håkan Lundstedt, vd och koncernchef på Synsam Group.

Runt 30 procent inleder affären på nätet, för att sedan slutföra i en fysisk butik, berättar han.

Enligt Håkan Lundstedt har det nya formatet träffat så rätt i målgruppen att två nya butiker öppnar i vår.

Adresserna vill han hålla hemliga ett tag till.

– Det blir samma storlek och liknande läge som i Mood. Vi har haft bra trafik till vår butik där och har fått flera kvitton på att vi ligger rätt både med konceptet och läget, säger Håkan Lundstedt.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...