E-handlaren satsar på sneakers – värvar expert från Scorett: ”Viktig pusselbit”

Stayhard vill sälja ännu mer sneakers. Nu värvar e-handlaren Alexander Arlbrandt, som var med och skapade Scoretts koncept Sneakers Corner.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

Alexander Arlbrandt blir ansvarig sneakersinköpare hos Stayhard.

– Sneakers har under de senaste åren blivit en nyckelkategori i stark expansion för vår affärsverksamhet, och under året har vi upplevt ett ökat behov av att ytterligare stärka upp bemanningen för denna expansion, säger vd Malin Hultqvist Claesson.

Närmast kommer Alexander Arlbrandt från Scorett där han varit med och tagit fram samt ansvarat för konceptet Sneakers Corner.

Han har en lång erfarenhet från skobranschen och främst kategorin sneakers, tidigare bland annat som key account manager hos Puma.

– Vi fortsätter att se stor tillväxtpotential inom sneakers och vi kommer att flytta fram vår position ytterligare inom denna kategori under det närmaste året. Alexanders erfarenhet blir en viktig pusselbit i denna satsning, säger Malin Hultqvist Claesson.

Alexander Arlbrandt börjar hos Scorett den här månaden.

– Varumärket befinner sig på en spännande resa som jag ser fram emot att ta en roll i. Sneakers är i dag en självklar del i mannens garderob, inte minst för den unge mannen som Stayhard vänder sig till, och potentialen till fortsatt tillväxt är stor, säger han i en kommentar.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...