E-handeln hindrar inte Synoptiks fysiska framfart: ”Framtiden är omnikanal”

Synoptik fortsätter att växa fysiskt. De senaste månaderna har tre nya butiker öppnats. ”Det är mycket viktigt för vår fortsatta tillväxt”, säger vd Roland Olsson.
Annons:
Text: Daniel Norman
Annons:

Fältöversten i Stockholm, Torp i Uddevalla och Elins Esplanad i Skövde. Det är de platser som fått Synoptik-butiker under augusti och september.

– Att vi fortsätter att expandera med fler fysiska butiker för att komma närmare våra kunder är mycket viktigt för vår fortsatta tillväxt. Det känns fantastiskt att vi sensommaren 2020 kan öppna tre nya fysiska butiker som kommer öka vår närvaro ytterligare i Sverige, säger Roland Olsson i en kommentar.

Förutom den fysiskt finns Synoptik sedan ett drygt år tillbaka också online.

– Vår kombination med ett stort nätverk av fysiska butiker, näthandel och digitala tjänster ser vi som vårt vinnande koncept nu och i framtiden, säger Roland Olsson som berättar att kedjan ser en ökad försäljning och trafik online.

Kedjan fortsätter att leta lägen för att expandera fysiskt.

– Vi kommer att fortsätta att öppna nya fysiska butiker för att säkerställa att vi är nära våra kunder var de än bor i Sverige. Och vi kommer fortsätta att utveckla vår e-handel och utveckling av digitala tjänster så att kunden kan välja att möta oss på nätet eller i verkligheten genom hela kundresan. Framtiden är omnikanal, säger Roland Olsson.

Annons:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...