Din Sko får ett ansiktslyft

Nilson Group moderniserar Din Sko-kedjan. ”Vi har tagit ett helhetsgrepp och tittat på sortiment samt kommunikation och i det är butikslayout en stor del”, säger vd Ingela Larsson.
Text: Daniel Norman
Annons:

I slutet av 2013 inledde Nilson Group ett förändringsarbete av Din Sko.

– Vi kände att vi inte var spot on på den position som vi vill ta för kedjan, säger Ingela Larsson.

Sortimentet ska vässas och modegraden höjas. Kommunikationen ska få en mer modern touch.

– Vi vill förmedla en glad och öppen känsla, säger Ingela Larsson.

Ett nytt butikskoncept har tagits fram.

– Vi hoppas att kunderna ska uppleva det som ljust, modernt och tilltalande.

Inredningen är grunden väldigt enkel och flexibel för att den ska vara lätt att jobba med.

– Sedan tillför vi olika element för att skapa olika känslor för olika målgrupper, säger Ingela Larsson.

Konceptet hade premiär i Umeå i slutet av oktober i samband med att Din Sko flyttade till nya lokaler i gallerian Utopia. Ytterligare två butiker har fått det, en i Varberg och en i Bergen, Norge.

– Vi ska bygga om sju till åtta butiker i vår. Så småningom ska alla 140 butiker vara ombyggda, säger Ingela Larsson.

Hon säger att kunderna tagit emot förändringen väl.

– Vi har fått positiva reaktioner från våra kunder. Sedan har vi haft det nya butikskonceptet så kort tid så vi har inte märkt av någon förändring i våra siffror.

Hur gick det för Din Sko under 2014?
– Jo det gick väldigt bra. Resultatet förstärktes kraftigt. Vi hade en bra försäljning under våren, under hösten var den inte riktigt lika stark, säger Ingela Larsson.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...