Foto: Daniel Norman

Den japanska klädjätten förbereder sitt intåg: ”Rekryterar personal”

Den japanska klädjätten ska gå om H&M och Zara och bli störst i världen. Nu närmar sig premiären i Sverige. ”Vi håller på att rekrytera personal”, berättar Josefina Hillman på kedjans svenska kommunikationsbyrå till Market.
Text: Pontus Nyman
Annons:

Som Market var tidiga med att avslöja ska den japanska klädjätten Uniqlo öppna sin första butik i Stockholm till hösten. Nu har kedjan påbörjat rekryteringen av personal, men vad som annars finns i kikaren hålls ännu hemligt. 

– Vi kan inte berätta mer än att rekryteringen är i gång och att tjänsterna finns ute, säger Josefina Hillman. 

Som bekant har Uniqlo stora expansionsplaner. Kedjan driver knappt 1 500 butiker i världen och på hemmamarknaden i Sydostasien räknar de med att tredubbla försäljningen inom fem år.

Japans rikaste man, Tadashi Yanai, som är vd i moderbolaget Fast Retailer har satt ett tydligt mål att gå om H&M och marknadsledande Zara för att bli den största klädförsäljaren i världen 2020.

Den svenska flaggskeppsbutiken med fyra våningar och 1 580 kvadratmeter säljyta kommer att öppna i Sverigehuset vid Kungsträdgården i Stockholm, retande nära H&M:s huvudkontor.

Öppningsdatumet har lite vagt kommunicerats till hösten 2018 och även om kedjan inte avslöjar några expansionsplaner har den globala PR-chefen tidigare tydliggjort att de knappast brukar stanna vid en butik när de väl går in på en ny marknad.

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...