Deichmann investerar i sitt svenska butiksnät: ”Viktigt att skicka en signal”

Deichmann investerar i sina svenska butiker. ”Viktigt att löpande utvärdera vårt butiksnät”, säger marknads- och PR-chef Tina Cartey.
Text: Daniel Norman
Annons:

Den närmaste månaden nyöppnar Deichmann tre av sina svenska butiker som byggts om och fått kedjans senaste koncept.

– Vi har gjort en komplett renovering av lokalerna så att inredningen framstår som ljusare och med bättre möjligheter för vår personal att presentera de senaste skonyheterna, säger Tina Cartey till Market.

Det är butiken i Töcksfors (öppnades i går), i Angereds centrum i Göteborg (öppnar 20 februari) och i Liljeholmstorget galleria i Stockholm (öppnar 6 mars) som har byggts om.

– För oss är det viktigt att löpande utvärdera vårt butiksnät och optimera placering, inredning med mera så att våra moderiktiga skor alltid presenteras snygg och kunderna erbjuds den bästa shoppingupplevelsen, säger Tina Cartey.

Market har tidigare berättat att butiken i Falan galleria i Falun också byggs om. Där halveras butiksytan.

– Försäljningsytan i butikerna i Töcksfors, Angered och Liljeholmen passar bra till vårt koncept och har därför bevarat samma areal som före ombyggnationerna.

Är planen att alla era 28 butiker ska byggas om?
– Vi utvärderar och renoverar löpande alla våra butiker efter behov och optimeringsmöjligheter i gällande område, säger Tina Cartey.

2018 byggdes butikerna i Trollhättan och Nacka om, berättar hon. Dessutom öppnade Deichmann en ny butik i C4 i Kristianstad.

– Just nu arbetar vi ihop med våra hyresvärdar om fler ombyggnadsmöjligheter för fler svenska butiker senare under året. För oss är det viktigt att skicka en klar signal till svenskarna om att de även i framtiden kommer att kunna hitta de nyaste skotrenderna till de bästa priserna hos oss.    

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...