Foto: Daniel Norman

De vill göra jobbet åt kunden – Kjell & Company installerar i hemmet

Låt Kjell göra jobbet. I Stockholm har Kjell & Company lanserat en installationstjänst där kunderna kan få hjälp i hemmet. ”Vår ambition är att förflytta våra butiker från butiker till service points”, säger vd Eric Lundberg.
Text: Daniel Norman
Annons:

Kjell & Company har breddat sitt utbud av tjänster.

– I vår ambition att förflytta våra butiker från butiker till service points där våra kunder utöver att köpa produkter får teknisk rådgivning från våra medarbetare, kan hämta reserverade produkter men också ta del av utvalda tjänster så har vi lanserat både mobilservice och installationstjänster under våren och sommaren, säger Eric Lundberg till Market.

I dag erbjuder kedjan service av mobiltelefoner i 20 butiker i utvalda städer. Det handlar om byte av glasskärmar, batterier med mera.

I Stockholm har kedjan också lanserat installationstjänsten Låt Kjell göra jobbet. Det innebär att kedjans säljare åker hem till kunden och hjälper dem med olika tekniska lösningar.

– Det kan handla om att installera ett nätverk eller skapa ett smart hem, säger Eric Lundberg.

I Stockholm har Kjell & Company sedan i våras testat entimmes-leveranser för de kunder som e-handlar.  

– Det har visat sig vara mycket uppskattat från våra kunder.

Eric Lundberg berättar att kedjan också testat samma dag-leveranser i huvudstaden där butikerna används som leveranshubbar.

– Vi är i full gång med att förbereda en bredare utrullning och kommer inom kort addera samma dag-leveranser i Göteborg, Malmö och Oslo.

En ny plattform är på gång för e-handelskunderna.

– Projektet går enligt plan och vi räknar med att lansera nya Kjell.com innan Black Friday och vi ser fram emot att ge våra kunder en ännu bättre upplevelse, säger Eric Lundberg.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...